Motive pentru care sa nu refuzi o expeditie Kilimanjaro

Inca de cand eram copil, am visat sa merg in expeditii si aventuri. Probabil influenta unor filme precum Minele Regelui Solomon sau Indiana Jones si-a spus cuvantul. Desigur, viata m-a dus pe alte cai si, in loc de aventurier, am ajuns sa lucrez ca si contabil. Asta insa nu a insemnat ca am incetat sa visez la cele mai nebunesti locatii din lume. Intr-o zi, in timp ce faceam o pauza si cautam urmatoarea destinatie de vacanta am dat peste agentia Oxigentour. In primul rand, am fost frapat de numarul mare de excursii oferite de aceasta agentie, atat in tara, cat si in strainatate.

Apoi am devenit si mai interesat in momentul in care am vazut ca, cu un pret foarte acceptabil, pot sa plec cu echipa Oxigentour intr-o expeditie Kilimanjaro. Pentru mine nu ar fi fost doar un concediu binemeritat dupa un an de munca, ci indeplinirea unui vis. Aveam sa explorez unul din cele mai frumoase locuri de pe pamant si sa iau parte la o aventura extraordinara. In plus, pe langa ascensiune pe Kilimanjaro, mi se ofereau si cateva zile de relaxare pe plajele cu nisip alb, scaldate de Oceanul Indian din Zanzibar.

Muntele Kilimanjaro este cel mai inalt varf din Africa si cel mai inalt munte din lume ce nu face parte dintr-un lant muntos. La 5.895 metri mi se oferea o oportunitate de a urca una dintre cele „sapte culmi” ale lumii prin ruta Machame, unul dintre cele mai spectaculoase trasee spre varful muntelui. Era nevoie de cateva zile pentru a face aceasta drumetie inainte de a urca dimineata devreme pe varful Uhuru, tocmai la timp pentru a vedea un rasarit superb. Ghidurile Oxigentour au experienta, asa ca stiam ca voi avea parte de timp bun cand voi urca pe „acoperisul Africii”.

Expeditia avea sa continue apoi in Parcul National Serengeti, „locul in care pamantul se muta in continuu!”. Este unul dintre ultimele mari parcuri cu animale salbatice din lume. Aici sunt prezente diverse tipuri de vegetatii, inclusiv savane cu arbori ciudati, campii ierboase, dealuri impadurite si munti. Toate acestea constituie fundalul unei concentratii extraordinare de animale, care atinge apogeul in timpul migratiei anuale din Kenya, cu aproape 1,2 milioane de animale care trec prin parc pe parcursul traseului lor circular de 1.000 de kilometri in cautarea unor pasuni noi si a apei.

Expeditia a ajuns si in alte locatii, si anume craterul Ngorongoro, numit „a opta minune naturala a lumii”. Acest masiv este situat chiar in inima „Tarii Masailor” din Valea Marelui Rift. La mai mult de 1.600 de metri sub marginea craterului, partea inferioara a craterului (o suprafata de 265 de kilometri patrati ) este presarata cu ochiuri de apa unde veti intalni o viata bogata a pasarilor. Podeaua craterului adaposteste peste 20.000 de animale intr-o zona inchisa in mod natural de pantele inalte ale vulcanului. Acolo sunt elefanti, bivoli, gheparzi, hiene, hipopotami, ultimul rinocer negru din Africa si multe altele!

Expeditia tanzaniana se va incheia cu cateva zile in Zanzibar, renumit pentru istoria sa si mirodenii. Panorama luxurianta se deschide pentru a dezvalui insulele idilice in larg, apele albastre, excelentele recifuri si locuri perfecte pentru sporturi nautice. Va puteti bucura de gusturile fructelor de mare si de mancarurile traditionale picante in stil Zanzibarian, atat de delicioase. Astazi, Zanzibar combina ruinele antice si casele nobile arabe cu multi kilometri de plaje albe, cu palmieri. Puteti, de asemenea, sa vizitati plantatiile de condimente unde sunt produse nucsoara, cuisoare, scortisoara, vanilie, piper, cardamom si alte mirodenii.
Tanzania, Kilimanjaro si Zanzibar sunt locatii perfecte pentru cei dornici de aventura, asa ca mine.

Asa ca, in vara ce a trecut, m-am bucurat de aceasta experienta minunata. M-am simtit extraordinar si, pentru cateva zile, am crezut ca sunt asemenea eroilor din filmele preferate, incercand sa descopar locuri de poveste si poate chiar comori. Desigur, nu am gasit artefacte asemenea lui Indiana Jones si nici nu m-am luptat cu cei care doreau sa puna mana pe acele minuni, insa am descoperit si am adus cu mine alte lucruri pretioase. Aceste lucruri pretioase sunt amintirile pe care le voi purta in sufletul meu o viata intreaga si voi putea sa le povestesc copiilor si nepotilor mei cum am urcat pe Kilimanjaro, unde am simtit ca sunt, pentru o clipa, stapanul lumii.
De aceea, daca doriti sa aveti parte de o astfel de expeditie, nu trebuie decat sa contactati echipa de la Oxigentour. Urmatoarea expeditie va fi facuta in anul 2020, in luna iulie.

Expedittia dureaza 18 zile, timp in care va veti bucura atat de aventura minunata pe Acoperisul Africii, cat si de cateva zile de relaxare pe plajele fine si insorite ale Zanzibarului. Pretul unei asemenea expeditii costa 3200 de Euro de persoana si include: transport intercontinental cu avionul, bagaj de cala inclus + taxe de aeroport; taxe intrare in rezervatii; transferuri + transport pe tot teritoriul Tanzaniei; insotitor de grup roman; ghizi montani din Tanzania; porteri, bucatari; cazarea in camera dubla la hotel; cazarea la cort pe munte; masa – pensiune completa pe munte.
Intrati acum pe site-ul Oxigentour pentru mai multe informatii!